Wil je ook een lege mailbox en meer werkplezier? | Focus op orde

Zakelijk

Goed zijn in je werk betekent niet automatisch goed zijn in het organiseren van je werk. Soms kun je niet meer helder nadenken, omdat je alleen maar heel hard moet rennen. Je hebt het gevoel dat je steeds achter de feiten aanloopt. Je mailbox stroomt vol en in je agenda is geen lege ruimte meer. Dit kan een onrustig gevoel geven dat je ook thuis niet loslaat.

Wil je:

  • slimmer werken om meer tijd te hebben voor dat waar je goed in bent?
  • effectiever werken en meer houvast op je werkzaamheden krijgen?
  • een gezonde balans tussen werk en privé, ondanks de hoge werkdruk?
  • je werkdag met een voldaan gevoel afsluiten?

Focus op orde helpt je! Ik help je effectiever te werken, met als resultaat overzicht en méér uit je werkdag halen. Daardoor kun jij jouw tijd en energie meer besteden aan dat wat je echt wilt. Je hebt minder stress, meer voldoening in je werk en rust in je hoofd. Hoe fijn zou dat zijn?

Waarom een professional organizer inschakelen?

Als je onrust om je heen hebt door een onoverzichtelijke werkplek waardoor je je niet goed kunt focussen. Je wordt vaak gestoord door e-mails, berichtmeldingen, collega’s, ad-hoc verzoeken.

Of je vergeet taken, omdat je geen overzicht hebt. Soms heb je al van alles geprobeerd en kom je er alleen niet meer uit. Dan is het goed een professional in te schakelen.

Wat levert het op?

Focus op orde helpt je met:

  • beperken en effectief verwerken van e-mail;
  • grip krijgen op je agenda ofwel planning;
  • optimaal organiseren van je werkplek;
  • verwerken van de informatiestroom die op je afkomt.

Samen gaan we aan het werk met jouw belangrijkste knelpunten. Je krijgt van mij bruikbare tips die je ook in de toekomst helpen je werk op orde te houden.

Werkwijze

Werkplekcoaching

Ik geef Individuele werkplekcoaching. In een eerste kennismakingsgesprek bespreek ik met je waar je ondersteuning bij nodig hebt.  Als je besluit om te starten met de coaching, dan plannen we een aantal sessies waarin ik je weer op weg help. We besteden aandacht aan de thema’s die voor jou leidend zijn. We gaan overzicht creëren en kijken daarbij naar agendaplanning, emailvaardigheden, je takenlijst en werkgewoontes. Ik bezoek je hiervoor op je kantoor of op je werkplek.

Er is voldoende tijd tussen de sessies zodat je de nieuwe manier van werken eigen kunt maken.

Ook is er altijd de mogelijkheid om tussentijds contact te hebben, mocht je vragen hebben of vastlopen.

Wil je gebruik maken van individuele werkplekcoaching? Of geïnteresseerd in werkplekcoaching voor meerdere mensen of een groep? Neem contact op voor meer informatie en de mogelijkheden.

Tarieven

Elk traject in werkplekcoaching is anders, qua duur en frequentie. Neem contact op voor een offerte op maat.

Contact

Wil je meer weten of een afspraak maken? Neem dan contact op.

Lucia van Oene, travel counsellor


Ik had hulp nodig om mijn planning op orde te krijgen, om gestructureerder, efficiënter en met meer rust te kunnen werken. Christa had ik al een paar keer ontmoet tijdens een netwerkbijeenkomst, hierdoor was de keuze eenvoudig gemaakt om bij haar aan te kloppen om mij te helpen. In haar begeleiding is Christa zeer behulpzaam, erg meedenkend in de situatie die bij mij paste. De technieken die ze aanreikte kwamen ook erg natuurlijk op mij over en niet geforceerd. Wat mij heel erg aanspreekt is dat Christa rust uitstraalt en dat komt zeer professioneel en kundig over. Door de training heb ik nu rust in mijn planning en in mijn hoofd. De technieken die mij zijn aangereikt heb ik met beide handen aangepakt en passen perfect bij mijn werkwijze. Ik heb het gevoel dat ik meer doe in minder tijd. Top! Ik neem nu meer tijd voor mijzelf zonder dat dit een negatieve invloed heeft op mijn planning. Ik heb een dusdanig goed en duidelijk overzicht wat ik kan en wil doen op een dag, dat ik ook tijd heb en rust in mijn hoofd om te genieten van mijn vrije tijd. Heerlijk!

Monique van Breda


Via vlechtwerk ben ik bij Christa terecht gekomen. Door de chaos in mijn hoofd lukte het me niet meer om overzicht te creëren in mijn (veel te kleine!) huisje. Mijn valkuil was (en is!) om ergens te beginnen, en ondertussen met 20 andere dingen bezig te gaan, en uiteindelijk een nog grotere chaos te hebben gecreëerd. Christa heeft niet opgeruimd voor me. Ze heeft me juist geleerd hoe ik me kon focussen op 1 bepaalde plek, door deze letterlijk te blokkeren voor uitwegen. Eenmaal begonnen, kreeg ik de smaak te pakken. En langzaamaan kwam er orde, en dus ook meer rust. Zojuist heb ik Christa na 3 maanden uitgezwaaid. Het is klaar. Mijn huisje is op orde. Ik kan het weer overzien. Ik ben dankbaar voor alles wat ze me heeft geleerd!    

J. de Vries, customer service


Na mijn burn-out heb ik op mijn werk hulp gekregen van professional organizer Christa de Bos om effectiever om te gaan met het gebruik van mijn mailbox. Door de begeleiding van Christa ben ik anders gaan werken m.b.t. het gebruik van mijn mailbox. Zo gebruik ik nu mijn outlook agenda, heb ik de pop-ups uitgeschakeld en houd ik de mappen in de inbox up-to-date. Door de pop-ups uit te schakelen heb ik niet meer de neiging om direct op mailtjes te reageren en handel ik eerst mijn taken af. Christa’s adviezen waren op mijn persoonlijke situatie toegespitst. Christa is iemand die rustig blijft,  wat voor mij goed werkt en wat ik als prettig heb ervaren.

Gemma Bakker


Christa heeft mij prettig geholpen met het aanpakken van allerlei werk en klusjes in huis. Zonder poespas en met een nuchtere kijk op de zaken heeft ze mij geholpen om de zaken aan te pakken. Ze liet me zelf kiezen waar ik mee wilde beginnen en liet me daarbij zien hoe ik het stap voor stap kan aanpakken. Ze bood praktische hulp en had ook materialen bij zich die ik handig vond te gebruiken. Een stapel mappen met oude bonnen en garantiebewijzen vond ik spannend om weg te doen, maar heb ik nog geen moment gemist!

Marit Hoekstra


Met mijn drukke baan, onze dochter van 2 en een pittige studie, was ik blij als ik tussendoor een vaatwasser kon leeghalen en een wc kon schoonmaken. Opruimen bleef er echter bij. Hierdoor zag ik er als een berg tegenop en bleef ik dit voor  me uitschuiven. Bovendien vond ik het lastig om dit aan een buitenstaander te laten zien. Mijn ongerustheid om een professional organizer in huis te halen, was gelukkig ongegrond. Christa was erg begripvol en oordeelde niet. Hierdoor schaamde ik mij niet voor de chaos die ik had veroorzaakt. We zijn op een prettige manier aan het werk gegaan en deden daarbij alles in mijn eigen tempo. Ik vond het prettig dat we gewoon konden stoppen als ik geen behoefte meer had om door te gaan. Christa is rustig in het contact en dit werkte aanstekelijk. Ik ben bewuster geworden van wat er het huis in komt en kan makkelijker afscheid nemen van spullen. Ik ben blij dat ik deze stap heb gezet!