Je administratie op orde, opruimen met blijvend resultaat, wil je dat ook?

Particulier

Ook moeite met opruimen en beslissen wat weg kan? Ben je door tijdgebrek het overzicht kwijtgeraakt? Heb je meer spullen dan ruimte? Of ben je echt een uitsteller? Kun je hierdoor moeilijk echt ontspannen?

Of moet je (of een ouder familielid) verhuizen naar een kleinere woning en gedwongen afscheid nemen van spullen?

Focus op orde helpt je keuzes maken, je spullen een logische plek geven en je je weer fijn voelen in je eigen huis. Een huis dat past als een jas!

Waarom een professional organizer inschakelen?

Soms heb je net even dat zetje nodig dat leidt tot blijvende verbeteringen. Leer hoe je efficiënt opruimt, de administratie de baas wordt en het huishouden beter organiseert.

Focus op orde helpt je met:

  • opruimen en ordenen van je huis;
  • ordenen van je administratie en opzetten van een archief dat bij jou past;
  • grip krijgen op je agenda en tijdsbesteding;
  • stroomlijnen van huishoudelijke taken.

Wat levert het op?

Een opgeruimd huis en hoofd! Maar ook tijd die je beter kunt besteden. Je weet hoe je goed voorbereid begint met opruimen, welke methode je daarvoor gebruikt en hoe je het hoofd biedt aan al die moeilijke keuzes. Alle spullen hebben een vaste logische plek. Je kunt je administratie snel en makkelijk verwerken. Je opruimacties hebben een blijvend resultaat.

Werkwijze

Mijn focus ligt op eenvoudige oplossingen, die voor jou werken, zodat je het makkelijk zelf kunt doen in de toekomst. Dat is de kracht van de eenvoud.

In je eigen huis

Het is best even wennen om iemand in je huis en bij je spullen te laten. Weet dat ik te gast ben in jouw huis en jou en je spullen respecteer. Ik ga niet aandringen om spullen weg te gooien. Je houdt zelf de regie. Wel help ik je met het maken van keuzes over wat je wilt bewaren en wat weg kan.

Eerste contact

Na een eerste contact (meestal telefonisch) probeer ik een beeld te krijgen van de situatie en hulpvraag. Daarna plannen we een kennismakingsgesprek.

Kennismakingsgesprek

In dit kennismakingsgesprek van een uur stel ik mijzelf voor en bespreken we de huidige situatie. Samen inventariseren we wat je knelpunten en wensen zijn. We kijken of het klikt. Samen bepalen we wat de beste aanpak is en waarmee we het beste kunnen beginnen.

Deze intake zal ongeveer één uur in beslag nemen en verplicht je tot niets. Als je verder wilt, plannen we een eerste werkafspraak in en gaan we bij jou thuis aan de slag.

Tarieven

Mijn uurtarief voor hulp bij jou thuis op het gebied van opruimen van spullen, de administratie, je agenda en het huishouden bedraagt € 62,50 inclusief btw.

Hierbij is inbegrepen:

  • intakegesprek van een uur
  • adviezen waar je in de toekomst blijvend mee aan de slag kan
  • gebruik kleine organizingmaterialen,
  • reiskosten en reistijd tot een halfuur

Reiskosten bij een reistijd langer dan een halfuur: € 0,19 per kilometer.

Begeleiding kan via de WMO worden ingezet, zowel met een PGB als met Zorg in natura (ZIN).  Focus op orde heeft een zorgcontract met de gemeentes: De Fryske Marren, Sudwestfryslân, Opsterland, Oostellingwerf en Westellingwerf.

Contact

Wil je meer weten of een afspraak maken? Neem dan contact op.

Gemma Bakker


Christa heeft mij prettig geholpen met het aanpakken van allerlei werk en klusjes in huis. Zonder poespas en met een nuchtere kijk op de zaken heeft ze mij geholpen om de zaken aan te pakken. Ze liet me zelf kiezen waar ik mee wilde beginnen en liet me daarbij zien hoe ik het stap voor stap kan aanpakken. Ze bood praktische hulp en had ook materialen bij zich die ik handig vond te gebruiken. Een stapel mappen met oude bonnen en garantiebewijzen vond ik spannend om weg te doen, maar heb ik nog geen moment gemist!

Marit Hoekstra


Met mijn drukke baan, onze dochter van 2 en een pittige studie, was ik blij als ik tussendoor een vaatwasser kon leeghalen en een wc kon schoonmaken. Opruimen bleef er echter bij. Hierdoor zag ik er als een berg tegenop en bleef ik dit voor  me uitschuiven. Bovendien vond ik het lastig om dit aan een buitenstaander te laten zien. Mijn ongerustheid om een professional organizer in huis te halen, was gelukkig ongegrond. Christa was erg begripvol en oordeelde niet. Hierdoor schaamde ik mij niet voor de chaos die ik had veroorzaakt. We zijn op een prettige manier aan het werk gegaan en deden daarbij alles in mijn eigen tempo. Ik vond het prettig dat we gewoon konden stoppen als ik geen behoefte meer had om door te gaan. Christa is rustig in het contact en dit werkte aanstekelijk. Ik ben bewuster geworden van wat er het huis in komt en kan makkelijker afscheid nemen van spullen. Ik ben blij dat ik deze stap heb gezet!